معرفی کمپین‌های هوشمند گوگل ادوردز

معرفی کمپین‌های هوشمند گوگل ادوردز

کمپین‌های هوشمند (Smart Campaigns)، نوع جدیدی از کمپین‌های گوگل ادوردز هستند که جهت کمک به صاحبان کسب و کار و با هدف بهبود تبلیغات آنلاین محصولات و خدمات طراحی شده‌اند. این کمپین‌ها در چند دقیقه قابل تنظیم می‌باشند و از تکنولوژی هوشمندی برای بررسی و توسعه مداوم عملکرد تبلیغات شما استفاده می‌کنند تا بتوانید به جای پیگیری موارد گوگل ادوردز، وقت خود را صرف انجام سایر وظایف کاری نمایید.

شما در این مقاله با نقش کمپین‌های هوشمند گوگل ادوردز در افزایش ارزش بازاریابی آنلاین آشنا می‌شوید و در آن به سوالات زیر پاسخ داده خواهد شد:

  1. کمپین هوشمند (Smart Campaign) دقیقا چه کاری انجام می‌دهد؟
  2. تخصیص بودجه هوشمند چیست؟
  3. تبلیغات ایجاد شده با استفاده از کمپین هوشمند در کجا نمایش داده می‌شوند؟
  4. کمپین‌های هوشمند، چگونه تبدیل (Conversions) را بهبود می‌بخشند؟

 

کمپین هوشمند دقیقا چه کاری انجام می‌دهد؟

راه‌اندازی اولین کمپین هوشمندتان با استفاده از گوگل ادوردز، آسان است: برای این کار لازم است اهداف تجاری خود را تعیین کنید، بودجه مورد نظر را تعیین کنید، موقعیت خود را مشخص نمایید و پس از انجام این موارد، تبلیغات شما آماده راه‌اندازی خواهند بود. کمپین‌های هوشمند، عبارات جستجویی که به کسب و کار شما مرتبط می‌باشند را می‌یابند، بودجه‌های شما را به کمپین‌ها تخصیص می‌دهند و تبلیغات شما را به مشتریان احتمالی که برای یافتن خدمات شما سرچ کرده‌اند، نمایش می‌دهند. همچنین عملکرد کمپین شما به طور مداوم بررسی می‌گردد و الگوریتم‌ها همواره در حال یادگیری هستند تا بتوانند بهتر پیش‌بینی کنند که چه بازخوردهایی از کاربر به شما در رسیدن به اهداف تجاری خود کمک می‌کنند.

کمپین‌های هوشمند برای کسب و کارهای کوچک که زمان زیادی برای یادگیری بازاریابی آنلاین یا مدیریت تبلیغات را ندارند، بسیار مناسبند.

برای مثال، فرض کنید که کارکنان یک اغذیه فروشی در نوبت‌های کاری خود به قدری مشغول آماده‌ سازی غذا هستند که زمان کافی برای تخصیص بودجه به عبارات جستجوی هر یک از تبلیغات خود را ندارند. اگر این رستوران از کمپین‌های هوشمند استفاده کند، دیگر نیازی به مدیریت دستی این فرآیند نخواهد داشت و خود گوگل، عباراتی مانند “ماهی سرخ شده” و “خوراک سوسیس” را به عنوان عبارات مرتبط شناسایی می‌کند و به طور اتوماتیک تبلیغات را به مشتریان احتمالی که آن عبارات سرچ می‌کنند، نمایش می‌دهد.

 

بودجه‌دهی هوشمند گوگل ادوردز چیست؟

بودجه‌دهی هوشمند (Smart Bidding) استراتژی‌ای است که در آن با استفاده از اطلاعات گردآوری شده از رفتارهای کاربری، بودجه‌های شما برای بهبود فروش تنظیم می‌شود. یک صاحب کسب و کار ممکن است کمپین هوشمندی را به کار ببرد که از بودجه‌دهی هوشمند برای دریافت بیش‌ترین تبدیل (Conversion) ممکن در هر مزایده استفاده می‌کند.

زمانی که سیستم گوگل یک بار درستی تبدیل‌هایی که به هدف تجاری شما دست می‌یابند را پیش‌بینی می‌کند، تلاش خواهد کرد تا در دفعات بعدی این موفقیت را تکرار کند. زمانی که کاربری خریدی از سایت شما انجام نمی‌دهد و تبدیل انجام نمی‌شود، سیستم از این موضوع درس می‌گیرد و روش خود را در آینده بر این اساس تغییر می‌دهد. تمامی این فرآیند به صورت اتوماتیک انجام می‌شود و کمپین‌های هوشمند بسته به اهداف تجاری که شما تعریف می‌کنید، به شکل متفاوتی کار می‌کنند. پس از تعیین هدف، بودجه‌دهی هوشمند استراتژی مورد استفاده برای تصحیح مداوم مبلغ هزینه شده برای هر تبلیغ است.

برای مثال، فروشگاه لوازم منزلی که قصد تبلیغ صندلی‌‌های خود را دارد می‌تواند از بودجه‌دهی هوشمند برای بهتر شدن فروش خود در یک بازه زمانی استفاده کند. اگر بیش‌تر کاربران موبایل عبارت “فروش صندلی” را سرچ کنند، سیستم شروع به افزایش میزان بودجه اختصاص داده شده به آن کاربران می‌کند. به مرور زمان، سیستم رفتار مشتریان را در خرید آنلاین شناسایی می‌کند و ممکن است متوجه آن شود که احتمال خرید صندلی توسط کاربرانی که مثلا صبح‌ها این عبارت را سرچ می‌کنند، نسبت به افرادی که عصرها این عبارت را سرچ می‌کنند بیش‌تر است؛ پس از آن بودجه‌دهی هوشمند مبلغی را به تبلیغات تخصیص می‌دهد تا در ساعات اولیه روز تبلیغات بیش‌تری را نمایش دهد.

کمپین هوشمند (Smart Campaign) گوگل ادوردز

کمپین هوشمند (Smart Campaign) گوگل ادوردز

 

تبلیغات ایجاد شده با کمپین هوشمند در کجا نمایش داده می‌شوند؟

تبلیغات ایجاد شده با کمپین هوشمند هم در شبکه سرچ و هم در شبکه نمایش گوگل کار می‌کنند. هر یک از این شبکه‌ها به شما کمک می‌کنند تا در مراحل مختلف چرخه خرید به مشتریان خود دسترسی پیدا کنید.

تبلیغات سرچ

تبلیغات سرچ در بالا یا پایین صفحه نتایج سرچ گوگل ظاهر می‌شوند و همیشه برچسب “ad” دارند. این تبلیغات به شما کمک می‌کنند تا به افرادی که برای کالای خاص و خدماتی که کسب و کار شما ارائه می‌دهند دسترسی پیدا کنید و این کار را دقیقا در زمانی انجام می‌دهند که کاربران به دنبال کالا یا راه حل خدماتی برای نیاز خود می‌گردند.

تبلیغات نمایش

تبلیغات نمایش امکان نمایش در بیش از 2 میلیون سایت را دارند که این تعداد شبکه نمایش را تشکیل می‌دهند. این نوع تبلیغات به مشتریان احتمالی که به زمینه کاری شما علاقه نشان می‌دهند، نمایش داده می‌شوند. مشتریان معمولا تبلیغات نمایشی را در مراحل اولیه خرید خود و پیش از آن که شروع به سرچ برای آنچه شما ارائه می‌دهید کنند، مشاهده می‌نمایند.

برای مثال، فرض کنید که یک شرکت برش موکت برای خدمات جدید خود کمپین هوشمندی را آغاز می‌کند. گوگل ادوردز به صورت اتوماتیک تبلیغاتی را برای زمینه کاری شما و در منطقه اطراف شما جدا می‌کند و هم در شبکه سرچ و هم در شبکه نمایش گوگل قرار می‌دهد. این بدین معنی است که یک کمپین باید یک بار ایجاد شود و پس از آن، چه کاربران در حال سرچ گوگل باشند، چه ایمیل خود را چک کنند یا از سایت محبوب خود بازدید کنند، تبلیغات به مشتریان احتمالی خود نمایش داده می‌شوند.



کمپین‌های هوشمند گوگل ادوردز چگونه نرخ تبدیل را بهبود می‌بخشند؟

هدف‌گذاری نتایج مختلف برای انواع مختلف کسب و کار عادی است. بسیاری از کسب و کارها از گوگل ادوردز استفاده می‌کنند تا مشتریان احتمالی را جذب و تبدیل به مشتریان جدید خود کنند. اما لازم است توجه داشته باشید که هر تبدیلی به معنی انجام فروش نیست؛ بلکه هر تبدیل (Conversion) در واقع فعل و انفعالی است که در نهایت به نوعی به کسب و کار شما ارزش و اعتبار می‌بخشد.

سه نوع هدف کاری برای استفاده از گوگل ادوردز وجود دارد:

  • دریافت تماس‌های تلفنی کاربران
  • بازدید مشتریان از فروشگاه
  • بازدید کاربران از سایت

تحقیقات نشان می‌دهند که کمپین‌های هوشمند برای نمایش تبلیغ به مخاطبان درست، سه برابر بهتر از کمپین‌های معمول عمل می‌کنند؛ دلیل این امر آن است که این نوع کمپین‌ها یک سری اطلاعات را به کار می‌برند تا میزان مطلوبی را برای تخصیص بودجه تعیین کنند و از اطلاعات تکمیلی دیگری نیز برای محاسبه این که آیا یک تبلیغ منجر به تبدیل می‌شود یا خیر استفاده می‌کنند. همچنین این تکنولوژی تعیین می‌کند که آیا افرادی که تبلیغات شما به آن‌ها نمایش داده می‌شود، مشتریان احتمالی شما هستند و پس از آن تبلیغات تنظیم می‌شوند تا بهترین نتیجه ممکن را ارائه دهند.

یک فروشگاه اشیاء عتیقه می‌تواند برای بالا بردن تعداد مشتریان احتمالی خود و افزایش تماس آن‌ها از کمپین هوشمند استفاده کند. برای این کار به محض آن که صاحب کسب و کار کمپین جدید خود را در گوگل ادوردز ایجاد کرد، می‌تواند تماس‌های تلفنی را برای رسیدن به اهداف خود تنظیم نماید. پس از آن، کمپین هوشمند روش تخصیص هزینه با هدف دریافت بیش‌ترین تماس‌های ممکن را پیدا می‌کند.

برای مثال، مرکز فروش عتیقه می‌تواند بودجه اختصاص داده شده به عبارت “فروش عتیقه اطراف من”، را افزایش دهد؛ زیرا احتمال آن که مشتریان احتمالی با شماره موجود در تبلیغ تماس بگیرند، بیش‌تر است.

کمپین‌های هوشمند از تکنولوژی گوگل استفاده می‌کنند تا پیش‌بینی‌های بهتری درباره تبلیغات شما ایجاد کنند. در زمان تصمیم‌گیری برای این که آیا مشتری احتمالی به نیازهای کسب و کار شما مرتبط است یا خیر، از عوامل بسیاری برای تعیین میزان احتمال تبدیل (Conversion) استفاده می‌شود. در اینجا کمپین‌های هوشمند به طور مداوم استراتژی‌های خود را تغییر می‌دهند و اصلاح می‌کنند تا به شما کمک کنند که درست در زمان مناسب، مشتریان احتمالی درست را برای کسب و کار خود پیدا کنید.

 

 

منبع: Google Ads

نظرات شما

  1. محمدرضا گفت:

    سلام و درود
    ممنون از مقاله کاملتون. در هیچ کدام از وبسایت ها فارسی در این رابطه مقاله ای منتشر نگردیده است و تنها شما این مقاله را منتشر کردید. براتون آرزوی موفقیت دارم.

    1. سارا بخشنده گفت:

      درود بر شما
      خوشحالیم که این مطلب براتون مفید بوده و سپاس از اینکه نظرتون رو به اشتراک گذاشتید.
      پیروز و شادکام باشید