10 دلیل که تبلیغات ادوردز شما در گوگل نمایش داده نمی‌شوند

10 دلیل که تبلیغات ادوردز شما در گوگل نمایش داده نمی‌شوند

اکانت هزینه به ازای کلیک (PPC) جدید شما ساختاربندی شده است، کلمات کلیدی آن آماده هستند و متن تبلیغ (Ad Copy) بهینه‌سازی شده است. شما کمپین گوگل ادوردز خود را با آرزوهای بزرگ فعال می‌کنید و سپس… هیچ. بدون هزینه، بدون بازخورد، بدون کلیک.

نگران نباشید؛ این شرایط می‌تواند برای هر کسی پیش آید. احتمالا در حساب ادوردز شما مشکلی وجود دارد که موجب می‌گردد متن شما در نتایج سرچ ظاهر نشود. دلایل متعددی می‌توانند باعث نمایش داده نشدن تبلیغات شما در گوگل شوند و به همین دلیل، افراد بسیاری در مورد مشکلات سرویس تبلیغات گوگل ادوردز سوال می‌کنند. برای کمک به حل این معضل، لیستی از 10 دلیل رایجی که چرا تبلیغات شما در گوگل نمایش داده نمی‌شوند را در این صفحه قرار می‌دهیم:

 

  • توقف کمپین/گروه تبلیغ (Ad Group) ادوردز

وضعیت فعال (Active) یا متوقف (Paused) عاملی اساسی برای هر کمپین یا گروه تبلیغ (Ad Group) می‌باشد؛ بنابراین از این که کمپین و گروه تبلیغ (Ad Group) شما روی وضعیت فعال (Active) تنظیم شده‌اند، اطمینان یابید. 

فعال و غیرفعال بودن Ad Group ادوردز

فعال و غیرفعال بودن Ad Group ادوردز

 

  • رد شدن تبلیغات

اگر تبلیغات شما به سیاست‌های متنی تبلیغات گوگل پایبند نباشد، پذیرفته نخواهد شد. شما می‌توانید با کلیک روی نوار ابزار تبلیغات (Ad)، به طور دستی مورد تایید بودن تبلیغ را در ستون وضعیت آن در  گوگل ادوردز بررسی کنید. ستون وضعیت به شما کمک می‌کند تا بدانید که تبلیغ شما پذیرفته شده (Approved)، رد شده (Disapproved) و یا پذیرفته شده اما محدود شده (Limited) است. اگر تبلیغ پذیرفته شده نباشد، می‌توانید روی علامت سوال کوچک کلیک کنید تا جزئیات بیش‌تری در مورد وضعیت تبلیغ در اختیار شما قرار داده شود. همچنین برای دانستن لیست کامل و جزئیات هر یک از وضعیت‌های تاییده شده می‌توانید از راهنمای کمکی گوگل استفاده کنید.

Status تبلیغ ادوردز

Status تبلیغ ادوردز

 

  • استفاده از کلمات کلیدی پذیرفته نشده

گوگل ادوردز کلمات کلیدی کمپین شما را نیز بررسی و تایید می‌کند و اجازه تبلیغ محصولات و سایت‌های مرتبط به سلاح گرم، مواد مخدر، سیگار، محصولات آتش بازی و موارد مشابه را نمی‌دهد. تایید کلمات کلیدی نیز مانند تایید تبلیغات، می‌تواند با کلیک روی نوار ابزار کلمات کلیدی (Keywords) و بررسی ستون وضعیت تبلیغ مورد نظر بررسی شود. برای دریافت جزئیات کامل وضعیت هر کلمه کلیدی نیز می‌توانید به راهنمای کمکی گوگل ادوردز در زمینه کلمات کلیدی مراجعه نمایید.

 

  • کلمات کلیدی منفی (Negative Keywords)

اضافه کردن کلمات کلیدی به کمپین‌ها ایده بسیار خوبی برای جلوگیری از ترافیک ناخواسته است؛ اما باید به طور کلی و به خصوص هنگام استفاده از عبارت مشابه (Broad match) مراقب باشید. لیست کلمات کلیدی منفی (Negative Keyword) را بررسی نمایید و از این که کلمات کلیدی منفی را به کمپین‌ها و یا گروه‌های تبلیغ (Ad Groups) اضافه نکرده‌اید تا کلمات کلیدی هر گروه تبلیغ (Ad Group) در سطح کمپین یا Ad Group ها باطل شوند، اطمینان یابید.

Negative Keyword ادوردز

Negative Keyword ادوردز

 

در صورتی که از کلمات کلیدی منفی تعبیه شده برای تبدیل ترافیک کلمات کلیدی مشابه (Broad) یا کلمه به کلمه (Phrase) به کلمات کلیدی دقیق (Exact Match) استفاده می‌کنید، گوگل ممکن است به شما پیام خطا بدهد؛ اما شما می‌توانید این پیام را نادیده بگیرید. در مثال زیر، به عمد یک کلمه کلیدی دقیق (Exact) به عنوان کلمه کلیدی منفی (Negative Keyword) به یک گروه تبلیغ عبارت کلیدی کلمه کلمه (Phrase) اضافه شده است. این عبارت کلیدی کلمه به کلمه (Phrase Match) هنوز در میان عبارات جستجو از نوع غیر دقیق نیز ظاهر می‌گردد.

Negative Keyword گوگل ادوردز

Negative Keyword گوگل ادوردز

  • حجم سرچ پایین

حجم سرچ پایین می‌تواند دلیل دیگری برای این باشد که تبلیغات شما بازخورد زیادی نمی‌گیرند. شما با کلیک روی بخش کلمه کلیدی (Keyword) و بررسی ستون وضعیت (Status) می‌توانید ببینید که آیا کلمات کلیدی مورد استفاده شما حجم سرچ پایینی دارند یا خیر. اگر اینگونه است، می‌توانید از برنامه‌ریز کلمه کلیدی گوگل ادوردز برای یافتن کلمات کلیدی مرتبطی که حجم سرچ بالایی دارند، کمک بگیرید.

 

Status Keyword ادوردز

Status Keyword ادوردز

 

  • بیش‌تر شدن هزینه کلمه کلیدی از بودجه روزانه

هزینه‌های اختصاص داده شده به کلمه کلیدی ممکن است برای بودجه روزانه شما بیش از حد بالا باشند. برای مثال، اگر حداکثر نرخ کلیک کلمه کلیدی شما 4 دلار است و بودجه روزانه کمپین شما فقط 10 دلار می‌باشد، گوگل تبلیغات شما را نمایش نخواهد داد. اگر مشکل شما این است، تنها کاری که باید انجام دهید پایین آوردن هزینه‌های کلمه کلیدی و افزایش بودجه روزانه شماست.


انواع کلمه کلیدی : نحوه کارکرد کلمات کلیدی در گوگل ادوردز چگونه است؟

سه روش پیشرفته برای بهبود عملکرد گوگل ادوردز


  • زمان‌بندی ضعیف تبلیغات ادوردز

زمان‌بندی تبلیغ ضعیف می‌تواند از نمایش تبلیغات شما برای مخاطب هدف‌گذاری شده جلوگیری کند و عملکرد کمپین را دچار مشکل نماید. برای مثال، در صورتی که یک کالای B2B را بازاریابی می‌کنید، زمان‌بندی تبلیغ اشتباه که تمامی تبلیغات شما را در یک شب نمایش می‌دهد عملکرد کمپین شما را مختل خواهد کرد.

Ad Schedule ادوردز

Ad Schedule ادوردز

 

  • تنظیمات منفی هزینه (Negative Bid Adjustments)

تنظیمات اشتباه هزینه می‌تواند دلیل دیگری برای مشکل در عملکرد کمپین باشد. بدیهی است که یک تغییر عظیم در تنظیمات منفی هزینه در دستگاه‌های موبایل موجود در کمپین موبایل، کمپین شما را از دریافت بازخورد مورد انتظار و عملکرد کلیک باز می‌دارد. بنابراین زمانی که در حال رفع مشکل عملکرد ضعیف کمپین خود هستید، از این مطمئن شوید که به اشتباه، تنظیمات نامطلوب و بزرگ هزینه را قرار نداده‌اید.

Negative Bid Adjustments ادوردز

Negative Bid Adjustments ادوردز

 

  • مشکل در اطلاعات صورتحساب ادوردز

اطلاعات صورتحساب حساب خود (مانند شماره کارت، تاریخ انقضا، آدرس و …) را بررسی کنید تا مطمئن شوید که صحیح هستند؛ زیرا اگر گوگل با صورتحساب شما مشکلی داشته باشد، تبلیغات شما را نمایش نمی‌دهد.

Billing info ادوردز

Billing info ادوردز

 

  • صبر کنید

گاهی بهترین روش این است که صبر کنید. تایید متن و کلمات کلیدی توسط گوگل می‌تواند تا 5 روز به طول بیانجامد. زمانی که تبلیغ متنی و کلمات کلیدی خود را ارسال می‌کنید، در صف بررسی و تایید گوگل قرار می‌گیرد. اگر بیش از 5 روز گذشته است، با یک نماینده گوگل مکاتبه کنید تا ببینید آیا تبلیغات شما پذیرفته شده‌اند یا خیر.

 

در صورتی که کل موارد این لیست را بررسی کرده‌اید و هنوز نتیجه دلخواه شما پیدا نشده، زمان آن است که با نماینده گوگل مکاتبه کنید. شاید مشکلات حساب ادوردز شما فراتر از تایید هزینه‌، بودجه و متن تبلیغ باشد.

 

 

 

منبع: ppchero

 

نظرات شما

  1. سلام
    من هر کمپینی رو میسازم بهم خطا میده
    رد شد
    تبلیغات خط مشی را نقض می کند و نمی تواند اجرا شود:
    خطا
    نرم افزار مخرب یا ناخواسته
    خط مشی را بخوانید
    هشدار
    حقوقی: ایالات متحده
    در ایالات متحده مجاز نیست
    خط مشی را بخوانید

    1. توحید محمدنژاد گفت:

      درود بر شما

      خطای اولی که نوشتین یعنی “نرم افزارهای مخرب و نا خواسته” بیشتر بر روی سایت های ووردپرسی مشاهده میشه و در نتیجه استفاده از پلاگین هایی به وجود میاد که به هر دلیلی کاربر رو ریدایرکت میکنن به صفحه خدمات سایت دیگری. معمولا کاربران رو راهنمایی میکنیم تا بازنگری کلی در قالب ووردپرس و پلاگین ها داشته باشن. مواردی هم دیده شده که پلاگین های رصد کننده کوکی و یا IP کاربران سایت و Tracker ها از هر نوع باعث این خطا شده باشن.
      در مورد دوم مشکل چندانی نخواهید داشت چون اگر سایت شما فارسی و یا کاربران هدفتون بین المللی نیستن، تنها کاربرانی که با IP آمریکا از اینترنت استفاده میکنن رو احتمالا از دست خواهید داد. ایالات متحده بر روی نمایش آگهی ها قوانین بسیار سخت گیرانه ای داره . برای مثال اگر محصولی که قصد تبلیغ دارید به هر ترتیبی خوراکی بوده و یا با تغذیه و سلامت ارتباط داشته باشه بدون مجوز از FDA (سازمان غذا و داروی آمریکا) امکان تبلیغ کردن در گوگل رو نخواهد داشت.