چگونه از تبلیغات گوگل ادوردز استفاده کنیم؟ – بخش اول

چگونه از تبلیغات گوگل ادوردز استفاده کنیم؟ – بخش اول

اداره کسب و کار آنلاین، آسان نیست؛ به خصوص وقتی که مجبور باشید با شرکت‌های بسیار بزرگ که بودجه بی‌پایانی برای تبلیغات دارند، رقابت کنید. مسابقه برای رسیدن به صفحه اول جستجوی گوگل، به شدت رقابتی است و تلاش برای رسیدن تبلیغ گوگل ادوردز شما به صفحه اول نتایج گوگل، حتی با داشتن سئوی عالی نیز ممکن است ماه‌ها یا حتی تا یک سال به طول بیانجامد.

اینجا جایی است که تبلیغات پولی (PPC) وارد ماجرا می‌شود. گوگل ادوردز، سرویس تبلیغات گوگل است که به کسب و کارها امکان نمایش تبلیغات خود را روی صفحات نتایج جستجو گوگل می‌دهد. تبلیغات، معمولا در بالا یا پایین صفحه نتایج موتور جستجو گوگل ظاهر می‌شوند.

استفاده از گوگل ادوردز، استراتژی رایج و موثری در میان کسب و کارهایی است که به دنبال اولین مشتریان آنلاین خود هستند. در این مقاله به برخی از اصول پایه‌ چگونگی استفاده از گوگل ادوردز برای کسب و کار می‌پردازیم.

 

فواید استفاده از تبلیغات گوگل ادوردز

 

گوگل ادوردز، ابزاری قدرتمند برای تبلیغ آنلاین یک کسب و کار است. ولی چه چیزی آن را تبدیل به ابزاری فوق‌العاده‌ می‌کند؟ در ادامه برخی از فوایدی که کسب و کارها در پلتفرم تبلیغات پولی گوگل از آن بهره‌مند می‌شوند را برای مطالعه شما قرار می‌دهیم:

 

  • هدف‌گذاری دقیق گوگل ادوردز

با وجود گزینه‌های متعدد گوگل برای هدف‌گذاری، صاحبان کسب و کار اطمینان پیدا می‌کنند که تبلیغاتشان فقط به مشتریان محتمل آن‌ها نمایش داده می‌شود. صاحبان کسب و کار می‌توانند مخاطبان خود را بر اساس موقعیت جغرافیایی، سن، کلمات کلیدی و سایر موارد گزینش کنند. علاوه بر این، افراد می‌توانند زمانی در روز که تبلیغات آن‌ها به مخاطبان هدف‌گذاری شده آن‌ها نمایش داده می‌شود را انتخاب کنند.

یک مثال معمول برای این موضوع آن است که بسیاری از کسب و کارها، تبلیغات خود را فقط در روز‌های کاری از ساعت 8 تا 17 در گوگل ادوردز نمایش می‌دهند. این موضوع معمولا به خاطر این واقعیت است که اغلب کسب و کارها در تعطیلات آخر هفته، تعطیل یا کندتر هستند و این کار به صرفه‌جویی در بودجه تبلیغات آن‌ها کمک می‌کند.

 

تارگت یا target در تبلیغات گوگل ادوردز

تارگت یا target در تبلیغات گوگل ادوردز

 

این موضوع به خصوص برای کسب و کارهای محلی سودمند است. مطالعات نشان می‌دهد که 50 درصد کاربران موبایل که روی گوشی برای مغازه‌های اطراف خود جستجو کرده‌اند، در نهایت در مدت زمان یک روز از حداقل یک مغازه بازدید می‌کنند که این موضوع به کسب و کارهای محلی امتیاز می‌دهد تا با بودن در اول جایگاه نتایج جستجو گوگل، توجه افراد را به خود جلب کند.

 

  • هدف‌گذاری دستگاه‌های خاص

پس از آپدیتی که در سال 2013 صورت گرفت، گوگل ادوردز به کسب و کارها این امکان را داد که بتوانند نوع دستگاهی که تبلیغات در آن نمایش داده می‌شوند را انتخاب کنند. مثلا برای شبکه جستجو، می‌توانید از میان دسکتاپ، تبلت و دستگاه‌های موبایل یکی را انتخاب کنید. کسب و کارها در شبکه نمایش می‌توانند حتی بیش‌تر از این وارد جزئیات شوند و دستگاه‌‌های خاص‌تری مانند گوشی iPhone یا ویندوز را برای کامپیوتر انتخاب کنند. تنظیمات بودجه، امکان تخصیص اتوماتیک بودجه بیش‌تر یا کم‌تر را به دستگاه‌هایی که احتمال بیش‌تری وجود دارد که وارد سایت شما شوند، می‌دهد. برای فهمیدن این موضوع می‌توانید تبدیل‌ها و اطلاعات کسب و کار آنلاین (ecommerce) در گوگل آنالیتیکس را مشاهده نمایید.

 

چگونه از تبلیغات گوگل ادوردز استفاده کنیم

چگونه از تبلیغات گوگل ادوردز استفاده کنیم

 

  • تنها برای نتایج ادوردز هزینه بپردازید

این مورد با اختلاف یکی از معروف‌ترین مزایای تبلیغ در گوگل ادوردز می‌باشد. با ادوردز، کسب و کارها تنها برای کلیک‌های تبلیغات خود و نه مخاطبان غیر فعال هزینه می‌پردازند. این شیوه، مدل تبلیغاتی پرداخت برای هر کلیک (PPC) نامیده می‌شود. با این روش، کسب و کارها تنها زمانی که یک کاربر فعالیتی برای مشاهده سایت آن‌ها انجام داده، هزینه پرداخت می‌کنند و در نتیجه بودجه آن‌ها ذخیره می‌شود.

 

  • ردیابی کارایی گوگل ادوردز

گوگل ادوردز به کسب و کارها این امکان را می‌دهد که کارایی تبلیغ خود را دنبال کنند. این بدین معنی است که شما می‌توانید تعداد کاربرانی که تبلیغ شما را مشاهده و روی آن کلیک کرده‌اند را ببینید. همچنین ادوردز به شما امکان می‌دهد که تعداد کاربرانی که فعالیت مورد انتظار شما را پس از مشاهده سایت انجام داده‌اند را نیز ردیابی کنید.

بر اساس گزارش تاثیر اقتصادی گوگل، کسب و کارها برای هر دلاری که روی ادوردز هزینه می‌کنند، متوسط 2 دلار دریافت می‌کنند. در حال حاضر، استفاده از گوگل ادوردز به عنوان بخشی از استراتژی آنلاین فروش، نتایج مثبتی به همراه خواهد داشت. با این حال این برای هر کسب و کاری صادق نیست. بهترین راه برای فهمیدن این که آیا گوگل ادوردز برای کسب و کار شما سودمند خواهد بود یا نه، امتحان آن است.

اگر درباره این که چگونه باید اکانت گوگل ادوردز خود را به گونه‌ای تنظیم و از آن استفاده کنید که برای شما سودمند باشد گیج شده‌اید، این مقاله به شما کمک خواهد کرد. پس پیشنهاد می‌کنیم که ادامه این مقاله را مطالعه کنید.

 



آمادگی برای PPC ادوردز

 

روش هزینه برای هر کلیک (PPC)، ابزاری قوی است؛ ولی تنها زمانی که از آن هوشمندانه استفاده شود. پیش از آن که بتوانید به مرحله ساخت اکانت ادوردز خود بروید، ابتدا باید اهداف خود را برای استفاده از ادوردز مشخص کنید. مثلا “فروش بیش‌تر” به نظر هدف خوبی است ولی تبلیغات آنلاین شما را ملزم می‌کند که دقیق‌تر از این باشید.

احتمال کمی وجود دارد که فردی که برای اولین بار از وب‌سایت شما بازدید می‌کند، از آن خرید کند. فروش‌ و بازاریابی آنلاین بیش‌تر به ساخت و حفظ رابطه اعتماد با مصرف‌کننده وابسته است. به همین دلیل، یک کسب و کار می‌تواند اهداف متعددی برای استفاده از گوگل ادوردز داشته باشد؛ از جمله:

  • بیش‌تر کردن فروش
  • ثبت‌نام
  • ورود ایمیل
  • هدایت جهت تولید
  • افزایش شناخته شدن برند و جذب سرمایه

در حالی که مشکلی وجود ندارد که بیش از یک هدف داشته باشید، ولی به خاطر بسپارید که باید چندین کمپین متفاوت را اداره کنید تا به اهداف مختلفی دست یابید. جدا از شناخت اهدافتان، لازمه بسیار مهم دیگر برای تبلیغ در ادوردز، داشتن صفحه فرود (Landing Page) می‌باشد.

 

صفحه فرود (Landing Page)

 

صفحه فرود (Landing Page) در واقع همان URL ای است که کاربر با کلیک روی تبلیغات شما، وارد آن می‌شود. یک لندینگ پیج، صفحه مستقلی است که از وب‌سایت اصلی شما مجزا است و برای تمرکز روی یک هدف خاص طراحی می‌شود. یک صفحه فرود خوب برای موفقیت کمپین ادوردز شما حیاتی است. لندینگ پیج با طراحی خوب، کمک می‌کند تا بازدیدکنندگان یا حتی مشتریان به بخش‌های مورد نیاز خود در سایت هدایت شوند.

 

لندینگ پیج در تبلیغات گوگل ادوردز

لندینگ پیج در تبلیغات گوگل ادوردز

 

برای طراحی صفحه فرود خود، باید موارد زیر را به خاطر داشته باشید:

  • صفحات فرود متمرکز: صفحات فرود منحصر به فردی را برای هر محصول خود طراحی کنید. لندینگ پیجی که روی اهداف متعددی تمرکز دارد، ممکن است در نهایت بازدیدکنندگان شما را گیج کند.
  • طراحی هماهنگ با موبایل: با افزایش تعداد کاربران موبایل در اینترنت، این که صفحه فرود شما با موبایل هماهنگ باشد حیاتی است.
  • به وعده خود عمل کنید: صفحه فرود شما باید به هرگونه قولی که در تبلیغ داده شده، عمل کند. برای مثال، اگر در تبلیغ شما از دادن تخفیف حرف زده شده، صفحه فرود شما نیز باید تخفیف گفته شده را نمایش دهد.

 

تا اینجا باید لیستی از اهداف تعیین شده خود داشته باشید و صفحات فرودی را به هر یک از آن‌ها اختصاص دهید. پس از گذراندن این مرحله، به تنظیم اکانت گوگل ادوردز شما می‌رسیم. شما می‌توانید مراحل ساخت و تنظیم اکانت گوگل ادوردز را در بخش بعدی مقاله مطالعه نمایید.

 

 

برای مطالعه بخش دوم کلیک نمایید

 

 

منبع: Kinsta