سه روش پیشرفته برای بهبود عملکرد گوگل ادوردز

سه روش پیشرفته برای بهبود عملکرد گوگل ادوردز

بهترین کارشناسان گوگل ادوردز قادرند بیش از 2 برابر هزینه خرج شده، بازگشت سرمایه ایجاد کنند. این افراد با استفاده از روش‌های عجیب و غریب این کار را انجام نمی‌دهند؛ بلکه از تاکتیک‌های پیشرفته خاص گوگل ادز که به زمان و تلاش نیاز دارند تا ایجاد سرمایه کنند، استفاده می‌کنند.

واقعیت آن است که راه آسان و سریعی برای دریافت سرمایه از طریق گوگل ادوردز وجود ندارد. کلیدی نیست که با زدن آن یک شبه مقدار زیادی پول به دست آورید. بنابراین اگر به دنبال راه میان‌بری می‌گردید که کار کردن با آن تنها چند ثانیه زمان ببرد، این صفحه مخصوص شما نیست. همچنین توصیه می‌شود که حتی اگر صفحه‌ای با چنین محتوایی دیدید، بدانید که کلاه برداری است و وقت خود را برای خواندن آن تلف نکنید. تنها اگر حاضر باشید برای کار با گوگل ادوردز تلاش زیادی به خرج دهید، قادر خواهید بود نهایت استفاده را از آن ببرید و این صفحه در این راه به شما کمک می‌کند.

متوسط تبلیغ کنندگان گوگل ادوردز می‌توانند به ازای هر دلار خرج شده، یک دلار بازگشت سرمایه ایجاد کنند. با این که این بازگشت سرمایه برای تبلیغ‌کنندگان عادی نتیجه خوبی به شمار می‌رود، ولی کار خاصی نیست و رشد چشمگیری نیز در بازگشت سرمایه شرکت ایجاد نمی‌کند.

هدف از این مقاله آن است که شما بتوانید بازگشت سرمایه‌ای بالاتر از میزان عادی داشته باشید. در ادامه صفحه، سه روش برای بهبود عملکرد گوگل ادوردز و بازگشت سرمایه‌های بزرگ‌تر را به شما معرفی می‌کنیم:

 

1. تبلیغات گوگل ادوردز بیش‌تر و با کیفیت‌تری بنویسید (و به شدت آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید)

بر اساس اطلاعات سایت ClickZ در سال 2018، غالب تبلیغ کنندگان در گوگل ادوردز تنها از یک تبلیغ (ad) در گروه تبلیغ (ad group) استفاده می‌کنند و برخی نیز در ad group خود، 2 یا 3 تبلیغ دارند. دلیل این موضوع آن است که نوشتن تبلیغات و رعایت محدودیت کاراکتر و برخی از افزونه‌های تبلیغاتی برای کمپین‌ها و ad group ها یکی از خسته کننده‌ترین مراحل کار برای تبلیغ کنندگان به شمار می‌رود. پس چگونه باید 6 تبلیغ یا بیش‌تر را به قدری از یکدیگر متمایز بنویسیم که بتوان آن‌ها را از نظر بازدهی بیش‌تر، بررسی کرد؟

این کار سخت است و به همین دلیل بسیاری از افراد آن را انجام نمی‌دهند. اما تنها یک تبلیغ برای ad group بهینه نیست؛ همینطور 3 یا 4 یا 5 تبلیغ. حتی اگر برای هر ad group خود 6 تبلیغ داشته باشید نیز هر چند وقت یک بار می‌توانید اطلاعات آن را بررسی کنید، تبلیغات را تغییر دهید، آن‌ها را خاموش و روشن کنید و تبلیغات جدیدی بنویسید؟

تنظیمات پیش‌فرض گوگل ادوردز با گردش و انتخاب تبلیغاتی که بهترین کار‌کرد را دارند، تبلیغات را برای بهترین عملکرد ممکن خود بهینه سازی می‌کند.

بهبود گوگل ادوردز

بهبود گوگل ادوردز

این بدین معنی است که گوگل تمامی تبلیغات موجود در ad group شما را به نوبت نمایش می‌دهد و تبلیغاتی که عملکرد بهتری دارند را بیش‌تر به اشتراک می‌گذارد.

نکته مهم آن است که به تعدادی تبلیغات نوشته باشید که در طول زمان این روند را تازه، در حال پیشرفت و واقعی نگه دارید. گردش تبلیغات می‌تواند برای زمان کوتاهی به طور نامحدود کار کند؛ ولی نیازمند بررسی مداوم و دقیق می‌باشد. زیرا تبلیغاتی که تنها 1% نرخ CTR دارند، نباید بیش‌تر از تبلیغات خوب نمایش داده شوند.

پس اطمینان یابید که گردش تبلیغ شما به طوری تنظیم شده است که تبلیغات با بهترین عملکرد را بهینه سازی کند و پس از آن می‌توانید شروع به نوشتن تبلیغات جدید نمایید.



 چند قانون برای بهترین عملکرد گوگل ادوردز

در ادامه چند راه و قوانین کمکی برای دریافت بهترین عملکرد را ذکر می‌کنیم:

  • روش اول: در کمپین‌های خود، حداقل 5 تبلیغ به ازای هر ad group داشته باشید.
  • روش دوم: تبلیغات خود را با استفاده از افزونه‌ها و سایر امکانات موجود خاص کنید.
  • روش سوم: بسته به میزان ترافیک سایت و مقدار بودجه خود، به طور منظم تبلیغات جدیدی را بنویسید.

هرچه هزینه خرج و ترافیک بیش‌تری داشته باشید، زودتر به نوشتن تبلیغات جدید نیاز پیدا خواهید کرد تا آن‌ها تست کنید. برای مثال، اگر تنها 500 بازخورد (impression) در ماه داشته باشید نیازی نیست تا مدتی تبلیغ جدید بنویسید؛ اما اگر در ماه 10,000 بازخورد داشته باشید، باید مرتب تبلیغات جدیدی را بنویسید. می‌توانید نوشتن تبلیغات خود را با هر 1,000 بازخوردی که روی تبلیغات آن ad group می‌گیرید، آغاز کنید.

  • روش چهارم: اگر CTR یک تبلیغ کم‌تر از 5% باشد و نرخ‌های تبدیل نیز چشمگیر نباشند، یک تبلیغ جدید را جایگزین آن تبلیغ نمایید. در صورتی که CTR یک تبلیغ پایین و تبدیل آن بالا باشد، تبلیغ را متوقف نکنید؛ بلکه تنها زمانی تبلیغات را متوقف کنید که هم CTR و هم نرخ تبدیل بدی دارند.

 

نحوه ساده سازی 4 روش فوق بدین صورت است که به طور مداوم پیشرفت خود را در یک گروه تبلیغ (ad group) بررسی نمایید. بنابراین معیارهای اندازه‌گیری را در آخر هر هفته کاری تجزیه و تحلیل کنید و روی معیارهایی مانند نرخ کلیک (CTR)، نرخ تبدیل (conversion rates) و همینطور درآمد حاصله از هر تبلیغ متمرکز شوید.

ارزیابی گوگل ادوردز

اگر چیزی شبیه به تصویر بالا را مشاهده کردید، بلافاصله تبلیغ خود را متوقف (Pause) کنید. اگر CTR بالا و معیارهای ارزیابی ثابت را مشاهده کردید، اجازه دهید تبلیغ ادامه به کار دهد.

 

2. ایجاد صفحات فرود (Landing Pages) به ازای هر ad group

امتیازات کیفی (Quality Scores) یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت تبلیغ کنندگان گوگل ادوردز می‌باشند و پتانسیل عملکرد شما را نشان می‌دهند. با این حال، حتی امتیاز کیفی خوب نیز تبلیغی که بد نوشته شده باشد را جبران نمی‌کند و هر دوی آن‌ها باید مناسب باشند.

امتیاز کیفی تابع 3 ویژگی جداگانه می‌باشد:

  • نرخ کلیک تبلیغ مورد انتظار: متوسط CTR (نرخ کلیک) این کلمه کلیدی/تبلیغ چیست؟ آیا CTR شما بالای میانگین است یا پایین آن؟
  • مرتبط بودن تبلیغ: متن تبلیغ شما چقدر به عبارت سرچ شده مرتبط است؟ آیا هدف سرچ با هدف تبلیغ یکی می‌باشد؟ آیا از کلمات کلیدی استفاده شده است؟
  • تجربه کاری صفحه فرود: لندینگ پیج چگونه پیام را منتقل می‌کند؟ آیا کلمات کلیدی در صفحات فرود شما نمایش داده می‌شوند؟ نرخ‌های تبدیل (Conversion Rates) چه میزانی هستند؟

هر یک از این 3 عامل متفاوت، نقش بزرگی را در امتیاز کیفی و رتبه تبلیغ (ad rank) شما ایفا می‌کنند. همچنین امتیاز کیفی موجب می‌شود که بتوانید جایگاه‌های بالاتر سرچ را با هزینه کم‌تری به دست آورید. بهترین تبلیغ کنندگان گوگل هزینه خیلی بالایی را برای کلیک نمی‌پردازند؛ بلکه هزینه بسیار کم‌تری را می‌پردازند و بالاترین جایگاه‌های سرچ را نیز در اختیار دارند. سوال این است که چگونه این کار را انجام می‌دهند؟

پاسخ این سوال، امتیازات کیفی بهتر و به طور دقیق‌، ایجاد ترکیب مستحکم صفحه فرود است.

 

3. مخاطبان شبکه‌های اجتماعی خود را به گوگل ادوردز هدایت کنید.

هدف گذاری مخاطبان گوگل ادوردز رویکرد مناسبی است، روش Remarketing می‌تواند عالی باشد، گرفتن آمار جمعی جالب است. ولی احتمالا شما از قبل در جریان این اطلاعات هستید. شما می‌توانید روشی مانند ایجاد کمپین ریمارکتینگ برای تمامی سایت‌های بازدید کننده را در نظر بگیرید که بسیار حرفه‌ای است و نتایج مناسبی را در بر دارد.

بهترین تبلیغ کنندگان در گوگل، مخاطبانی دارند که از پلتفرم‌های متعددی از جمله شبکه‌های اجتماعی به طور ارگانیک و پولی وارد سایت آن‌ها شده‌اند. دلیل این موضوع چیست؟ این تبلیغ کنندگان از قدرت شبکه‌های اجتماعی برای تشویق افراد به خرید آگاهند.

بنابر گزارش سال 2018 وبلاگ venngage، شبکه‌های اجتماعی بهترین مکان برای جذب مخاطبانی با نرخ تبدیل بالا می‌باشند.

 

بهبود گوگل ادوردز

بهبود گوگل ادوردز

 

پس چرا چنین ابزار جذب مخاطب قوی‌ای را برای دریافت بیش‌ترین تاثیر ممکن با گوگل ادوردز ترکیب نمی‌کنیم؟ 

بیش‌تر افراد نمی‌دانند چگونه این کار را انجام دهند. گزینه‌های ارزیابی گوگل ادوردز برای مخاطبان هیچ راهی را برای اتصال شبکه اجتماعی به اکانت PPC نمایش نمی‌دهند. به همین دلیل در این صفحه نحوه انجام این کار را برای شما شرح می‌دهیم.

شما با استفاده از این روش می‌توانید هم پست‌های ارگانیکی در شبکه‌های اجتماعی ارسال کنید و کاربران علاقه‌مند به خدمات خود را هدف گذاری کنید یا کاربران شبکه‌های اجتماعی را به گوگل ادز خود هدایت کنید. همچنین می‌توانید از نرم افزارهای مخصوص مدیریت این نوع کاربران استفاده نمایید.

چکیده

گوگل ادوردز ابزار مناسبی برای افزایش مشتری و فروش می‌باشد. بیش‌تر تبلیغ کنندگان به دلیل وجود اتوماسیون سازی و ابزارهای قوی گوگل ادوردز سود می‌کنند. برای آن که از سطح عادی سود بالاتر بروید، باید به روشی متفاوت با سایر تبلیغ کنندگان کار کنید. بگذارید یک جمع‌بندی سریع کنیم:

 

  • با نوشتن تبلیغات بیش‌تر آغاز کنید: حداقل 5 تبلیغ در هر ad group داشته باشید و به طور مداوم تبلیغ بنویسید. زمانی که تبلیغ شما 1,000 بازخورد گرفت، عملکرد آن را ارزیابی کنید و اگر مناسب نبود، آن را متوقف کنید و تبلیغات جدید بنویسید.

 

  • برای ad group های خود صفحات فرود ایجاد نمایید: در صفحات فرود خود از کلمات کلیدی داینامیک استفاده کنید تا مرتبط به کسب و کار باشند، امتیاز کیفی شما افزایش یابد و CPA شما کاهش یابد.

 

  • شبکه‌های اجتماعی و گوگل ادوردز را جهت هدف گذاری مخاطبان خود به یکدیگر متصل کنید: شبکه‌های اجتماعی محل بسیار مناسبی برای جذب مشتری است و گوگل ادوردز می‌تواند به شما کمک کند تا نواقص آن را بپوشانید.

 

آیا می‌خواهید عملکرد گوگل ادوردز شما کم‌تر شود؟ کاری را انجام دهید که رقیب شما انجام نمی‌دهد.

 

منبع: adespresso